IFTTT ile Mailde Gelen Dosyayı Buluta Aktarmak

Ders notları paylaşmak için bir mail grubu oluşturmuş ve gelen ders notlarını re-mail(e-posta yönlendirmesi) ediyordum. Gün geçtikçe mail grubuna giren yeni kişilere eski notları göndermek zorlaşıyordu. Bana gelen maili re-mail etmeyi unuttuğumda, nota ulaşmak isteyen arkadaşlar beni beklemek zorunda kalıyordu.

Ben de “bunun çözümü IFTTT’de vardır” dedim ve yanılmadım. IFTTT pek çok otomasyon işimi görüyor. Mesela, Pocket’a attığım yazıları Kindle’ıma göndermek ve “yarın yağmur yağacak” maili almak IFTTT ile otomatik olarak edindiğim recipe‘lardan ikisi.

IFTTT’de recipe dediğimiz şey, aslında “Bu olursa ardından şu olsun” demek.

Recipe Screen

Benim örneğimdeki, öğretmenden gelen maildeki ekli dosyayı bulut hizmetine bağlamak için gereken adımlar şöyle;

this’e tıklayıp ne olunca harekete geçeceğini seçmeliyiz.

Mail Hizmetleri

Öncelikle mail hesabııza bir mail gelmeli. Ben gmail’i seçiyorum.2

New e-mail in inbox from diyerek, kimden e-posta gelirse bir aksiyon alması gerektiğini seçiyorum.3

Buraya bize dosyayı gönderen kişinin adresini yazıyorum.4

this kısmı bitti. IFTTT şimdi de aksiyonunun ne olacağını soruyor.5

Mevcut bulut depolama hizmetlerinden istediğinizi seçebilirsiniz.

6

Ben Dropbox’ı seçiyorum.7

Dropbox ne yapacağını soruyor; “add file from url” diyoruz.8

Dosyanın adını geldiği gibi kaydetmek için isim parametreleriyle oynamıyorum. Folder Path kısmına klasörümüzün yolunu yazıyoruz.

9

IFTTT bu tarife(recipe) bir isim vermemizi istiyor. Benim recipe adım; Mesut’tan Gelen Maildeki Ekleri Dropbox’a Atıcı

Siz de, “Instructor’dan Gelen Maildeki Eki Dropbox’a Atıcı” ismini veya kendi istediğiniz ismi koyabilirsiniz.

Bundan sonra size gelen maildeki ek Dropbox’a kaydedilecek.

Peki ne kadar sürer Dropbox’a gelmesi?

Yaptığım deneme recipe’ine uygun şekilde ek’inde dosya olan bir mail attım kendime. Ekteki dosyanın boyutu 122 KB ve maili gönderdikten sonra, dosyanın dropbox’a kaydedilip, bilgisayarımla senkronize olması 1 dakika 7 saniye 70 salise sürdü. 67,70 saniye!

Maili göndermem 5-6 saniye sürdü. Bilgisayarımdaki uygulamanın buluttan dosyayı çekmesi 20-25 saniye sürdü. Öyleyse ekte gelen bir dosyanın bulut hesabımıza gelmesi 42 saniye sürüyor. Ücretsiz bir alternatif için yeterince iyi değil mi? Ya da iyi mi?

10Son aşamada bu dosyaları arkadaşlarımla paylaşmak için klasör paylaşımını açıyorum.

Arkadaşlara bu linki verdikten sonra bir daha re-mail etmeme gerek kalmadı. Ayrıca kimse benim re-mail etmemi beklemeyecek.

Bir Cevap Yazın

