Dört Aşamada Pazarlama

Seth Godin’in Marketing in four steps yazısını çevirip, yeniden paylaşmak istedim.

  1. Yapmaya değer bir şey, anlatmaya değer bir öykü, hakkında konuşmaya değecek bir katkı türetmektir.
  2. İnsanların gerçekten faydalanacağı ve ilgileneceği bir şeyler tasarlamak ve üretmek.
  3. Herkesin heyecan duyacağı şey. Bu aşama öykünüzü doğru kişiye, doğru yerde, doğru şekilde anlatacağınız yer.
  4. Son aşama çok sık gözden kaçar: yapmak istediğiniz değişikliği ortaya çıkardığınız, yıldan yıla, sürekli ve çokça, organize ettiğiniz, öncülük ettiğiniz ve güven inşa ettiğiniz aşama…

Godin’in bu blog gönderisinde, insanların isteyeceği şeyi yapma (making things people want) yaklaşımını görüyoruz.

Pazarlama insanlara bir şey istetme konusunda günah keçisiyken Godin’in pazarlamaya dair bütüncül önerileri ümit veriyor.

Seth Godin’in The Dip kitabını okumuş, öz anlatımını beğenmiştim. Blogunu takip etmenizi öneririm. Ortalama okuma süresi 5 dakikanın altında; okumak için harika değil mi?

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s